Kutya, macska, vadáaszgörény nemzetközi szállítása

Kutyák, macskák, vadászgörények nemzetközi szállítása

A házi kedvencek többsége szinte egy háztartásban, udvarban éli le az életét, de adódhat olyan élethelyzet, amikor el kell kísérnie gazdáját külföldre. Nyaralás, kitelepülés, külföldi vadászatra utazáselőtt körültekintőnek kell lenni, ésbeszerezni az összes szükséges “úti okmányt” kis kedvenceinknek- a kellemetlenmeglepetések elkerülése érdekében. Különösen bonyolultnaktűnhet a repülőgépen történő élőállat szállítás, ilyenkor jóval a várható utazás időpontja előtt fel kell venni a kapcsolatot a légitársasággal és egy, állatszállításra szakosodott céggel, az állatvédelmi, állategészségügyi, természetvédelmi, repülésbiztonsági és a vám előírások betartása érdekében.

A kedvtelésből tartott állatok (elsősorban kutya, macska, vadászgörény) szállítása irányulhat harmadik országokba (export), harmadik országokból Magyarországra (import) és közösségen belül. Megkülönböztetünk kereskedelmi és nem kereskedelmi szállítást.

A mai alkalommalaz Európai Unió tagállamai közötti, nem-kereskedelmiszállítással foglalkozunk, a többi speciális kérdést (export- import, exotikusországok, madarak szállítása, és a kereskedelmi szállítás) a későbbi cikkekben tárgyaljuk.

Az EU tagállamok között kedvenceink az érvényes Kedvtelésből Tartott Állat Útlevelével- Pet Passporttal szállítható. Az útlevél érvényességét alapvetően a veszettség elleni védőoltás adja. Alapszabályként elmondható, hogy leghamarabb kb.négy hónapos kutya, cica, vadászgörényszállítható (bizonyos tagállamokbafiatalabb állatok is, speciális feltételekkel) , mert a megfelelő ellenanyag-titer az első veszettség elleni védőoltást követő 21.naptól éri el a 0,5NE/ml szintet. Az Állatútlevelet azon, engedéllyel rendelkező magán-állatorvos állíthatja ki, akielőzetesen megvásárolja a Magyar Állatorvosi Kamarától a szigorú számadású okmányt. Mindenképp ellenőrizze a vakcina, a féreghajtó és egyéb parazita elleni kezelések érvényességét, valamint a tervezett utazás előtt pár nappal vigye állatorvoshoz kedvencét, hogy leigazolhassa: az állat betegségre utaló tüneteket nem mutat, állapota megfelelő az adott úti célra való szállításhoz. Egyes tagállamok előírhatnak egyedi követelményeket, ezekről az Állatútlevelet kiállító állatorvostól kaphat tájékoztatást.